Pytacie o regulaminy? Znamy projekty na sezon 2025!

Wiemy, jakie zmiany czekają zawodników Pucharu i Mistrzostw Polski Pit Bike. Czy będą to spektakularne modyfikacje regulaminów, czy może kosmetyczne aktualizacje? Sprawdźmy!

Zacznijmy od ważnej korekty w punktacji między mistrzostwami a pucharem. Ta zmiana dotyczy zarówno zawodników startujących na torach asfaltowych: Pit Bike SM, jak i tych ścigających się w terenie: Pit Bike Off-Road. Zmiana polega na wykluczeniu z punktacji pucharowej zeszłorocznych mistrzów danej klasy (wszystkie trzy miejsca na podium sezonu). Zawodnik, który ma na swoim koncie tytuł Mistrzostw Polski, przez cały sezon nie otrzymuje punktów w klasyfikacji generalnej (ani w klasyfikacji danej rundy) Pucharu Polski, w tej właśnie klasie.

Mistrzostwa i Puchar Polski Pit Bike SM: YCF, MRF, KAYO

Najwięcej zmian na sezon 2025, przewidziano dla zawodników ścigających się na motocyklach typu Mini GP. Po pierwsze z regulaminu znika zapis o klasie Mini GP 110. Kolejna klasa, która nie zostanie zorganizowana w tym roku to KAYO Mini GP, ale bez obaw, jeżeli chcecie startować na takim motocyklu, możecie wybrać klasę MRF 140. W miejsce znikającej klasy pojawia się nowość. Czy zyska na większej popularności? To okaże się już w maju, kiedy na linii startowej ustawią się zawodnicy YCF Mini GP

Kilka słów o najmłodszych. Klasa MRF Runner 80 będzie rozgrywana w przedziale wiekowym 8-12 lat. Jednocześnie w regulaminie znajdziemy informacje, że od sezonu 2026, będzie to 8-10 lat. Jedynym odstępstwem będą zawodnicy zaczynający swoją przygodę z zawodami, jako debiutanci będą mogli w dalszym ciągu realizować starty w tej klasie do ukończenia 12 roku życia.

Ważna zmiana następuje także w przypadku najmocniejszych maszyn w stawce. Do historii przechodzi klasa Super Pit, a w jej miejsce pojawia się nowa: Stock 190. 

Podsumowując, klasy zawodnicze na sezon 2025 to: MRF Runner 80, Stock 90, Pit Girls (m.in. 9 zawodniczek na pierwszej rundzie), Pit Ladies, Stock 125, Masters, MRF 140, Stock 150, Stock 190, Mini GP, YCF Mini GP. W Pucharze Polski dodatkowo wyróżniamy klasę Amator, bez klasyfikacji generalnej.

Mistrzostwa i Puchar Polski Pit Bike Off-Road: YCF, MRF, KAYO

W stawce zawodów off-road pojawiają się nowe pozycje. Najważniejsza nowość to klasa skierowana do zawodników w wieku 12-16 lat. Młodzieżowa Stock 140 wystartuje, jeżeli podczas pierwszej rundy gotowość do rywalizacji, zgłosi minimum dziewięciu zawodników.

Podobnie, jak na asfalcie w stawce nie pojawi się klasa Super Pit, a zawodnicy na najmocniejszych maszynach będą rywalizować w nowej klasie Stock 190. Klasa MRF Runner 80 w tym sezonie pozostaje z górną poprzeczką wiekową 12 lat, od sezonu 2026 maksymalny wiek zawodników to 10 lat.

Warto zapoznać się z regulaminem technicznym, gdyż w wielu klasach na off-roadzie pojawiają się sprecyzowane wytyczne dotyczące rozmiarów i konfiguracji kół, które można stosować w danej klasie. 

W cyklach off-roadowych, poza standardową odzieżą ochronną, organizator rekomenduje ochraniacze typu neck brace, które stabilizują szyjny odcinek kręgosłupa.

Reasumując klasy zawodnicze na 2025 w off-roadzie to: MRF Runner 80, Stock 90, Pit Girls (m.in. 9 zawodniczek na pierwszej rundzie), Pit Ladies, Stock 125, Masters, Stock 140, Bigy, Masters, 150, Stock 190 oraz Amator w Pucharze Polski.

Co sądzicie o zmianach na 2025? Dajcie znać w komentarzach, a my załączamy linki do dokumentów. Warto pamiętać, że to jedyne wiążące dokumenty, a ich znajomość jest obowiązkiem każdego zawodnika. Zalecamy też lekturę regulaminów technicznych, w których również pojawiają się korekty na nowy sezon.

PROJEKT REGULAMINU ZASADY ROZGRYWEK OFF-ROAD 2025

PROJEKT REGULAMINU TECHNICZNEGO OFF-ROAD 2025

PROJEKT REGULAMINU ZASADY ROZGRYWEK SM 2025

PROJEKT REGULAMINU TECHNICZNEGO SM 2025

Powrót

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.