Zakup Pit Bike’a jest zbyt trudny? Nie ma nic prostszego, postaramy się pomóc!

Ktoś z Twoich bliskich lub znajomych planuje zakup swojego pierwszego Pit Bike’a? Nie potrafi dokonać wyboru? Wystarczy zadać kilka prostych pytań aby dokładnie wybrać ten motocykl. Czy planuje jeździć po asfalcie, a może na offroadzie? Ma 10 lat? 20 a może 40? Zaczynamy od najpopularniejszej na polskim rynku marki MRF.

Najpierw zaprezentujemy wam te minimotocykle w wersji supermoto (SM) czyli Pit Bike na asfalt:

Dla najmłodszych: PIT BIKE MRF 80 RUNNER SM
Jest to motocykl stworzony z myślą o bezpiecznym użytkowaniu przez dzieci, w tym Pit Bike’u zastosowana jest półautomatyczna skrzynia biegów, dzięki czemu nie trzeba operować sprzęgłem, wystarczy że dziecko wbije 1 bieg i doda gazu. Wysokość siedzenia to 64cm, dzięki czemu będzie idealny dla dziecka w wieku 7-10 lat.

Dla osób rozpoczynających przygodę oraz nastolatków: PIT BIKE MRF 120 SM
Z tym motocyklem będziesz mógł bez przeróbek zacząć startować na przykład w Pucharze Polski Pit Bike SM! Ten model będzie idealny dla dzieci w wieku 12 lat wzwyż. Posiadając tego pit bike, zimą nie musisz się nudzić! Będzie on idealny aby trenować na halach oraz torach kartingowych dzięki swoim krótszym wymiarom.
Sylwia Dzik #369 jeździ na MRF 120 SM i ma 170 cm wzrostu.

Coś dla bardziej wymagających: PIT BIKE MRF 140 SM; PIT BIKE MRF 140 RC SM; PIT BIKE MRF 140 RC-Z SM
Te motocykle posiadają silnik o pojemności 140cm3 o mocy około 14KM dzięki czemu przy małej masie motocykla są bardzo szybkie. Przy wadze zawodnika około 70kg oraz wyższym wzroście, idealnie współgra ten Pit Bike na torach jak i zimą- halach kartingowych
Mam 4 letniego MRF’a 140, ale na zawody zakładam ZS 155, co do wielkości Pit Bike’a i wygody to zmodyfikowałem sobie również stelaż ponieważ jestem wysoki- Maciej Bielas #818 jeździ na MRF 140 SM i ma 185cm wzrostu

Dla zawodowców: PIT BIKE MRF 160-R SM
To najszybszy model z MRF, jeśli masz doświadczenie w ściganiu się po torach asfaltowych i poszukujesz mocniejszej maszyny, która dostarczy Ci masy wrażeń i umożliwi stanięcie na starcie wśród najszybszych zawodników – ten model jest dla Ciebie!

Teraz zmienimy podłoże jak i opony, przechodzimy na offroad:

Dla najmłodszych, którzy nie boją się błota i piasku: PIT BIKE MRF 80 
Motocykl o mocy 5,5KM, została w nim zastosowana półautomatyczna skrzynia biegów- wbijasz 1 bieg i jedziesz! Wysokość siedzenia wynosi 61cm, więc nada się dla dzieci w wieku 7-10 lat a gdy dziecko jest dość wysokie, istnieje możliwość zmiany siedzenia z niskiego na standardowe oraz koła przedniego- zyskamy przez to kilka cennych centymetrów. Dzięki możliwości dopasowania motocykla do umiejętności dziecka, jazda będzie bezpieczna, a z czasem możliwości motocykla pozwolą dziecku również na szybką, dynamiczną jazdę w wyścigach. –Wysokość ramy jest odpowiednia, niski środek ciężkości daje poczucie pewności siebie, co jest szczególnie ważne dla wchodzących w sport. Przy odpowiedniej eksploatacji – wymiana olejów, filtrów, regulacja zaworów, motocykl ma najechane ponad 100 mth bez awarii oraz rozmiary pozwalają na wożenie motocykla w pozycji stojącej w zwykłych osobówkach (akurat u nas Zafira)- opowiadał tata Olafa, Paweł Kędzia #109 jeździ na MRF 80 i ma 135cm wzrostu

Uniwersalny motocykl dla mniej doświadczonej lub zaawansowanej osoby: PIT BIKE MRF 120 RC
Posiada silnik o mocy 9KM, zapewnia frajdę jak i bezpieczeństwo mniej doświadczonym zawodnikom. Wysokość siedzenia wynosi 80cm przez co gwarantuje wygodę wyższym osobom.
To były jego pierwsze poważniejsze kółka, na których zdobył pierwsze osiągnięcia więc co do jego wzrostu był idealny.– opowiada tata Antoniego Jankowskiego #208 jeździł na MRF 120 RC i miał 140cm wzrostu

Dla wymagających: PIT BIKE MRF 140 RC; PIT BIKE MRF 140 RC-Z
Motocykle posiadają silniki o mocy 12KM (RC-Z 14KM). MRF 140 RC jest najbardziej topowym motocyklem, są odpowiednie dla mniej doświadczonej jak i zaawansowanej osoby dzięki możliwości najróżniejszych modyfikacji. Wysokość siedzenia to 83cm, co gwarantuje wygodną jazdę także wyższym osobom. Są to wytrzymałe maszyny, które żadnego terenu się nie boją. -Jestem wysoką dziewczyną a pit bike z reguły jest mały, ale to nie zmienia faktu, że jest dla mnie wygodny, zwinny i nawet przy wysokim wzroście wielkość motocykla nie przeszkadza a ja jestem w pełni zadowolona z jazdy na nim opowiada Martyna Merchel #37 jeździ na MRF 140 RC-Z i ma 175cm wzrostu.
Osobiście uważam że dla mojego wzrostu jest idealny, taki nie za mały, nie za duży czyli wystarczający aby ścigać się bezpiecznie. Najważniejsze jest to, że dobrze czuć motocykl niezależnie od pozycji na nim- powiedział Patryk Łaszczyński #810 jeździ na MRF 140 RC i ma 180cm wzrostu

Mamy nadzieję że dzięki temu artykułowi będziecie pewniejsi jaki motocykl Pit Bike wybrać dla znajomych lub swojej pociechy. A jeżeli zastanawiacie się na jaki tor jechać i trenować to najpopularniejszymi torami asfaltowymi są tory Modlin, Radom, Bydgoszcz, Toruń, Koszalin, Bemowo, Łódź, Słomczyn. A jeśli wolisz offroad, to czekają na ciebie tory w Głażewie i Toruniu.
Powodzenia!

Paulina Makowska


Powrót

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.