Zabierz dziecko do PitParku! #SzkrabNaMoto

PitPark znajduje się w Augustówku, 35 kilometrów od centrum Warszawy. Działa już prawie rok, pierwsze treningi ruszyły na początku lipca 2020. Założyciel, Sebastian Stankiewicz opowiedział nam o tym, skąd wziął się pomysł na stworzenie takiego miejsca, co się tam dzieje oraz czym jest akcja #SzkrabNaMoto.

Czym jest PitPark? 
– PitPark jest obiektem przeznaczonym wyłącznie dla motocyklistów. Odwiedzają nas zarówno osoby początkujące, już jeżdżące na motocyklach, jak również dzieci, młodzież i doświadczeni zawodnicy. Osoby zaczynające swoją przygodę z motocyklem mają możliwość trenowania pod okiem instruktora, osoby bardziej doświadczone mogą trenować  indywidualnie. Maluchy i dzieci mogą dołączyć do specjalnego programu, jakim jest przedszkole motocyklowe #SzkrabNaMoto. PitPark z założenia nie jest dużym obiektem, ale na jego powierzchni rozstawiane są odpowiednie warianty treningowe, w zależności od stopnia zaawansowania osoby jeżdżącej. Jest ciekawą opcją dla osób chcących ambitnie uprawiać sport motocyklowy. Dzięki temu, że obiekt funkcjonuje przez cały rok, można trenować regularnie, ćwiczyć indywidualnie, wspólnie ze sparingpartnerem lub skorzystać ze wskazówek trenera. Można w skupieniu odtwarzać sytuacje torowe, korygować swoje błędy, czy pracować nad precyzją. Mamy na to czas i nikt nam w tym nie będzie przeszkadzał. Przede wszystkim, PitPark jest miejscem, w którym mamy możliwość fajnie się zrestartować dobrze się przy tym bawiąc.

Skąd wziął się pomysł na stworzenie PitParku? 
– Na to złożyło się kilka elementów. Jestem tatą młodego Kuby, który już od kilku sezonów startuje w zawodach Pit Bike SM. Jak wielu rodziców, borykaliśmy się z brakiem miejsc, gdzie można byłoby regularnie trenować. Dużo dał nam wyjazd do Hiszpanii na obóz treningowy, czy też wgląd jak prowadzone są zajęcia w szkole Chico Lorenzo Indoor.  Nabraliśmy świadomości, jak istotny jest trening na placu.  Powoli rodziła się idea obiektu zamkniętego, w którym można byłoby takie treningi swobodnie przeprowadzać. Zdawałem sobie też sprawę, że jeżeli jazdy mają się odbywać na obiekcie zamkniętym, w praktyce dość często, to muszą odbywać się na odpowiednich motocyklach. Taki motocykl z założenia miał być kompaktowych rozmiarów, łatwy w transporcie, odporny na częste przewrotki, nie brudzić nawierzchni, na której będą odbywały się treningi, dostosowany parametrami do treningów na niedużych obiektach, nie generować hałasu, ekonomiczny w utrzymaniu. Takim motocyklem mógł być Pit Bike, a dokładnie Pit Bike elektryczny. Problem w tym, że na rynku aktualnie takiej opcji brakowało.  W zasadzie jedynym rozwiązaniem było taki motocykl zbudować. Przy współpracy z firmą MRF, która dostarczyła nam elementy, powstała manufaktura oparta na ramie Pit Bike MRF 120 SM. Czy motocykl spełnia oczekiwania i daje radę?  Zapraszam na testy do PitParku!

Czym jest akcja #SzkrabNaMoto, dlaczego postanowiliście ją zorganizować?
– Mamy różnego rodzaju przedszkola i szkoły motocyklowe, ale wciąż brakuje nam czegoś w rodzaju przedsionka motocyklowego, wpływa na to wiele aspektów. Dzieci doskonale się rozwijają działając w grupach, podpatrują, rywalizują, są w stanie łatwiej się skupić, odnaleźć motywację. A skoro pojawiło się już miejsce do treningów, właściwym działaniem było powołanie do życia przedszkola motocyklowego dla szkrabów w wieku 5-8 lat. Aktualnie w #SzkrabNaMoto mamy grupę dzieci, która wspólnie ze swoimi rodzicami ambitnie trenuje. W pierwszej części treningu dzieci bawią się ćwiczeniami na motorykę, czy refleks, dopiero w drugiej części przystępują do właściwego treningu na motocyklach. Program oferuje dwie ścieżki rozwojowe. Pierwsza to kierunek typowo cywilny, czyli rozwój pod kątem jazdy na większych motocyklach w przyszłości, druga natomiast ma być przedsionkiem i przygotować dzieci do startów w zawodach Pit Bike SM w klasie Stock 90 lub jazdach pokazowych.

Kto prowadzi treningi w PitParku?
– Treningi mogą odbywać się na zasadzie wolnych jazd pod okiem opiekuna lub instruktora. Współpracujemy ze szkołami i trenerami: Arturem, Przemkiem, oraz Oliwią, która prowadzi przedszkole motocyklowe.

Kto może brać udział w treningach?
– W zajęciach mogą brać udział początkujący, doświadczeni, dzieci i młodzież.

Jaki jest koszt treningu?
– Preferowany czas treningu to 2h, trening odbywa się na motocyklu elektrycznym ePit. Koszt treningu z wypożyczeniem motocykla to 200zł.

Czy jest możliwość wypożyczenia sprzętu? 
– Wypożyczamy motocykle jedynie na miejscu. Aktualnie na stanie mamy ePity MRF 120 oraz mniejsze motocykle Kayo oraz YCF dla dzieci.

Dlaczego warto brać udział w treningach?
– Najtrudniej jest przekonać do treningów właśnie tych motocyklistów, którzy już dłużej jeżdżą. Nie rozumiem dokładnie, z czego to wynika, ale mają wiele argumentów. Niestety często jest tak, że wolimy się uczyć na swoich błędach. Jeżeli ktoś jeszcze nie jest przekonany do ćwiczeń na placu i uważa, że jeździć szybko można się nauczyć wyłącznie na drodze, polecam przejechać się do którejś ze szkół w Hiszpanii, albo chociaż obejrzeć kilka wideo ze szkoleń na YouTube – naprawdę to otwiera oczy. Dlatego myślę, że projekty podobne do #SzkrabNaMoto, o których coraz częściej się słyszy w naszym kraju zrobią robotę, otworzą oczy innym motocyklistom, bo przecież jak widzi się takie szkraby na moto, to serducho rośnie!

Zachęcamy do śledzenia PitParku w mediach społecznościowych
Facebook: https://www.facebook.com/pitbikepark/

Rozmawiała Julia Lewandowska

Powrót

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.