Motocykle bez prawa jazdy – to musisz mieć aby zacząć jeździć!

Chcesz zacząć jeździć na Pitbike ale nie wiesz od czego zacząć? Ten artykuł jest stworzony dla ciebie! Przedstawiamy 5 rzeczy, które musisz mieć, aby zacząć bezpiecznie i efektownie trenować na Pitbike.

https://pitbike.pl/12-mini-cross-pit-bike
  1. Motocykl

Oczywista oczywistość. Bez niego się nie obędzie. Tak naprawdę każdy motocykl marek takich jak MRF, YCF, KAYO czy RXF jest idealny na początek. Dla każdego będzie to inny model w zależności od naszych preferencji i predyspozycji fizycznych. 

Tutaj znajdziesz wszystkie modele

2. Kask i buty

Są to podstawowe ochraniacze. Bez kasku nie wolno wsiadać na motocykl, gdyż urazy głowy należą do tych najgroźniejszych. Ochrona głowy to coś na czym zdecydowanie nie warto oszczędzać! Buty to kolejna część motocyklowej garderoby, bez której ani rusz. Buty motocyklowe chronią twoje stopy i golenie podczas jazdy na motocyklu. W razie wypadku lub wywrotki zapewnią ci odpowiednią ochronę pięty, palców, kostki i goleni.

Podrzucamy linki do kasków i butów wartych Waszej uwagi!

3. Ochraniacze 

Wyróżniamy kilka rodzajów ochraniaczy: na kolana, łokcie, kręgosłup, barki oraz szyję. Do tej kategorii zaliczyliśmy również gogle (o ile kask ich nie posiada) oraz rękawice motocyklowe. Żaden ochraniacz nie spełni swojej roli, gdy nie będzie na właściwym miejscu, czyli dobrze dopasowany. Podczas wizyty w sklepie warto zapytać sprzedawcę o pomoc w doborze odpowiednich modeli dla naszej sylwetki. Bezpieczeństwo w tej dziedzinie sportu jest najważniejsze, bo przecież nikt nie chciałby nabawić się kontuzji podasz pierwszych jazd. Oczywiście rozumiemy, że jest to spora inwestycja, ale wywrotki na pierwszych treningach są bardziej prawdopodobne niż w późniejszych etapach jazdy. 

Link do wszystkich ochraniaczy

4. Kosmetyki do pielęgnacji motocykla 

Poniżej przedstawiamy podstawowe środki do pielęgnacji Waszego motocykla, które skutecznie ułatwiają jego podstawowy serwis oraz eksploatacje. 

Olej silnikowy – olej w silniku powinno wymieniać się regularnie, warto o tym pamiętać, aby wydłużyć jego żywotność zmniejszać ryzyko na potencjalne uszkodzenia oraz nadmierne zużycie elementów ruchomych silnika.

Smar do łańcucha – warto przed jazdą, po jak i w trakcie treningu przesmarować łańcuch, aby wydłużyć żywotność swojego układu napędowego. 

Płyn do mycia filtrów – filtr jest dla silnika jak dla człowieka płuca- zapobiega przedostawaniu się pyłków do środka silnika które mogą go uszkodzić.

Smar do filtra – po wyczyszczeniu filtra należy go zabezpieczyć smarem, aby wyłapywał on zanieczyszczenia, które nie powinny dostać się do wnętrza silnika

Płyn do mycia motocykla – niezbędny szczególnie na off-road. Błoto jak i zanieczyszczenia z asfaltu czy resztki smarów bywa uporczywe. Tutaj idealnie poradzi sobie OC1 Cleaner

5. Cierpliwość i dużo czasu na naukę

Tego już nie można kupić. Najlepsza rada jaką można dać początkującemu riderowi to trening, trening i jeszcze raz trening! Bo w końcu to on czyni z nas mistrzów! Wbrew pozorom nie mowa tu tylko treningach typowo na motocyklach, ale i o treningach kondycyjnych, siłowych oraz sprawnościowych. 

Mamy nadzieję, że ten krótki poradnik odpowiedział na wiele pytań nowych osób i trochę rozjaśnił sytuację. Być może brzmi to strasznie, ale jest to prostsze niż Ci się wydaje! W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy cały czas do waszej dyspozycji na naszych social mediach – na Instagramie oraz Facebooku!

Powrót

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.