Q1 z Pitbike51, czyli z MotoGP do Zielonej Góry

Zapewne ekipa PitBike51 kojarzy się Wam z jazdą w terenie i jeżeli tak myślicie to nie jesteście w błędzie. Ale zapewne kojarzycie ich też z bardzo aktywnej działalności i oto jedna z nich – nowy pomysł, tym razem na jazdy na asfalcie.

Q1 z Pitbike51 to projekt mający na celu promocje SM w rejonie Zielonej Góry i zachęcenie jak największej liczby młodych adeptów do jazdy i trenowania techniki na asfalcie na torze w Starym Kisielinie. Q1 to grupa pasjonatów, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem zdobytym przez lata jazdy na motocyklach oraz przebywania w środowisku najszybszych zawodników na świecie czyli MotoGP – mówi Jakub Majchrzak.

Jak więcej możecie się domyślać, teraz czas na asfalt. Wspólnymi siłami treningi w wersji SM na stałe pojawią się w regionie.

Zdecydowanie czas na asfalt jeśli chodzi Pit Bike w naszym regionie lubuskimmówi Krystian Polak, inicjator Q1. – Mamy masę pomysłów, które wraz z Kubą omawiamy i krok po kroku w miarę pojawiających się możliwości realizujemy. W chwili obecnej skupiamy się na marketingu i wzajemnym wspieraniu się. Jak już wspomniałaś ekipa off-road jest w naszym rejonie świetnie znana, gdzie kilka razy w tygodniu bardzo liczna osób trenuje na torze Pitbike 51 w Zaborze koło Zielonej Góry. Chcielibyśmy, aby tak samo w przyszłości funkcjonował projekt Q1 na asfalcie. Mamy bardzo świetną ekipę, która zajmuje się realizacją na wielu płaszczyznach tego przedsięwzięcia. Plusem jest to, że mamy w zespole trzech profesjonalnych fotografów, świetnego kamerzystę oraz osoby zajmujące się sprawami technicznymi plus mechanicy. Zespół pełen pasjonatów do dwóch kółek.

Inicjator treningów na asfalcie, jak zdradził nam Kuba Majchrzak ma duże doświadczenie nabyte w kręgach mistrzostw świata, zapytaliśmy więc Krystiana o te powiązania.- Moja przygoda z MotoGP i World Superbike trwała 4 lata od 2017 roku do czasu rozpoczęcia Pandemii 2021. Współpracowałem wtedy z jedną z największych agencji fotograficznych Photo.GP, której siedziba znajdowała się w USA a jej szefem była legenda fotografii MotoGP Scott Jones. Miałem okazję realizować materiały oraz wywiady z m.in. z takimi zawodnikami jak: Valentino Rossi, Mark Marquez czy Jonathan Rea. Oprócz mojej pracy z mediami jako fotograf a zarazem motocyklista, zawsze zwracałem uwagę na to w jaki sposób wyglądał cały proces przygotowywania zawodników od treningów kondycyjnych w tygodniu poprzez wyścigowy weekend. Kiedy pojawiały się tylko możliwości spotkań w hospitality z zawodnikami nie omieszkaliśmy przeplatać w wywiadach pytań o technikę jazdy. Otrzymywaliśmy raz dłuższe a raz krótsze wypowiedzi, co jak się później okazywało ma bardzo duże przełożenie na to w jaki sposób jedzie się kwalifikacje, a w jaki wyścig – opowiada Krystian.

Q1 możecie spotkać także na stadionie żużlowym. Właśnie w tym miejscu promują pit bike, możecie ich spotkać na meczach w “Strefie Falubaziaka” –Strefa Falubaziaka to wyznaczone miejsce na stadionie żużlowym w Zielonej Górze, na którym można pokazać potencjał danego przedsięwzięcia w naszym przypadku Pitbajkowej rodziny Q1 z Pitbike51. Byliśmy tam gospodarzami w ostatni weekend podczas meczu Falubaz vs Polonia Bydgoszcz. Bardzo wiele osób podchodziło do nas. Odpowiadaliśmy na pytania i zapraszaliśmy na wspólne treningi. To tutaj zaczyna się przedsionek to dużego ścigania. Wiele zawodników m.in. z MotoGP trenuje na tego typu motocyklach.

Z racji faktu, iż tor w Starym Kisielinie jest bardzo oblegany w weekendy przez szkoły jazdy z całej Polski treningi odbywają cyklicznie w tygodniu między środą, a piątkiem. Czasami zdarzają się dwa dni treningowe, ale jest to rzadkością z racji środka tygodnia, gdzie większość ludzi pracuje.. Jeśli pojawiają się wolne weekendy to również odbywają się treningi z zawodnikami z całej Polską,  wymieniając się doświadczeniem. –Tak też budujemy naszą społeczność przez otwarte podejście do pasji jakim jest torowanie. Trenują z nami dzieci i dorośli, amatorzy oraz zawodowcy. Zaczynamy od 4 roku życia a górnej granicy wieku jeszcze nie poznaliśmy. Nasz kolega współprowadzący treningi Kostek miał zadebiutować w tym roku podczas rundy na WallraV Race Center, Niestety doznał poważnej kontuzji obojczyka co unieruchomi go na kilka tygodni. Niemniej jednak, w naszym teamie jest już kilka osób, które kręci coraz lepsze czasówki. Będąc konsekwentnym w naszych zamierzeniach mamy w planie wystawić za rok kilka osób na Puchar Polski w klasie Stock 150- zapowiada Krystian Polak.

Dobre Sklepy Motocyklowe Puchar Polski Pit Bike 26 czerwca odbędzie się na na Wallrav Race Center w Starym Kisielinie, będzie to II runda zmagań w tym sezonie. Wstęp dla publiczności jest bezpłatny.

Q1 z PitBike 51
Q1 z Pitbike51 Treningi Motocyklowe | Facebook
q1treningimoto@gmail.com.

Powrót

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.