Nowa klasa w Pucharze Polski Pit Bike SM!

Nadchodzący sezon w roku 2022 przyniesie jeszcze więcej emocji. Klasa LITE 150 w 2021 roku, zrobiła na wszystkich ogromne wrażenie i już na stałe zagości w Pucharze Polski Pit Bike SM.

Klasa LITE 150 zadebiutowała w roku 2021 na Mistrzostwach Polski Pit Bike SM w Koszalinie. Ta nowa klasyfikacja, zrobiła największe show na całych zawodach. Podczas pierwszego wyścigu była ogromna ilość wywrotek i akcji. Trzeba przyznać, że klasa Lite 150 dała niezły pokaz i była strzałem w dziesiątkę. Po pierwszym dniu zmagań, liderem nowej stawki został Oskar Kubicki, drugi był Jan Biniewicz, a trzeci zakończył Marcin Bienias. 

W tej klasie, można startować na motocyklach z silnikami 4T 2V o pojemności do 150 cm3, mocy do 15 KM oraz masie do 80kg.

Po największym debiucie całej walki, na miejscu drugim jako wicemistrz Polski został Piotr Zamiatała, na trzeciej pozycji, drugim wicemistrzem został Jan Biniewicz, a mistrzem Polski został Oskar Kubicki. Zapytaliśmy, co sądzi o nowej klasyfikacji zwycięzca. – Klasa Lite 150 ma duży potencjał na najtańszą klasę dla dorosłych, dającą dużą widowiskowość. Powstała dla tych, co nie chcą rozważać droższych silników lub nie mają na to funduszy z klasy 160. Rywalizacja będzie w niej o tyle fajniejsza, że modyfikacje i różnice sprzętowe są minimalne. Nie wiem jeszcze gdzie wystartuje, bo w dalszym ciągu nie znamy regulaminów technicznych, lecz bardzo będę chciał startować, jeśli będzie taka możliwość. Z tego powodu moi podopieczni, czekają z wyborem modelu na ten rok. – mówi Oskar Kubicki z numerem #9 mistrz Polski, klasy Lite 150.

Wszyscy zawodnicy jednogłośnie stwierdzili, że otwarcie nowej klasy Lite 150  to bardzo udany pomysł, który daje możliwości na start w zawodach . – Mój start w tej klasie, wiązał się z ustaleniami wewnątrz Teamu 3MM Racing Academy. Chcemy mieć po 2 zawodników w klasie, aby być pewnym solidnych punktów dla zespołu i widać w tej klasyfikacji, że nie ma różnic sprzętowych. Jednak dobór opon był znaczący i osoby nie startujące na marce PMT jak ja, miały trochę utrudnione zadanie. Klasa ma dużą przyszłość, o ile model MRF 140 SM będzie nadal w sprzedaży. – opisuje Maciej Michałek z numerem #736.

Klasyfikacja Lite 150 jest bardzo otwarta dla osób, które nie mają możliwości przeznaczenia tak wysokiego budżetu. – Jest ona dla tych, którzy nie mogli wystartować przez swoje słabsze czasy oraz umiejętności w STOCK 150. Również została stworzona dla osób, które nie chcą wydawać takiej ilości gotówki jak w wyższych klasach lub w mini GP. Jest to najpopularniejsza klasa, dlatego też najbardziej rozchwytywana z ograniczoną ilością miejsc. Poziom jest dość trudny co do rywalizacji. Myślę, że w kolejnym sezonie będę planował wystartować w tej klasie, lecz dużo jeszcze zależy od nowego regulaminu, na który wszyscy czekamy. Ostatnio zakupiłem również nowy sprzęt, możliwe że jak nie w klasie LITE 150 to wystartuję w innej, ale to wszystko jeszcze czas i regulamin pokaże. – wypowiada się Michał Juskowiak z numerem #52 

Już wiemy że ta nowa klasa, którą jest LITE 150 będzie cieszyła się ogromnym powodzeniem. Na pewno w tegorocznym sezonie, również nas rozbawią i zaskoczą swoimi umiejętnościami. Nie możemy doczekać się wyścigów, a was zachęcamy do odliczania, do zawodów oraz śledzenia tej nowej, debiutującej klasy w Pucharze Polski Pit Bike SM.

Zeszłoroczny wyścig klasy LITE 150: LINK 

Paulina Makowska

Powrót

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.