opublikowano 07/01/2020 o godzinie 23:26:52, autor Olga Taraszka

Kamil Barcik: „Pit bike`ki wyrabiają prawidłowe nawyki”




Kamil Barcik, podczas Finałowej rundy Pucharu Pit Bike SM, w klasie STOCK 150 ostro podkręcił tempo, zajmując 4. miejsce. Choć przede wszystkim realizuje się w wyścigach, w klasie Moto3, to przyznaje, że pit bike`ki są świetną formą treningu i pozwalają wyrobić dobre motonawyki.



Na Finale w Starym Kisielinie, w klasie Stock 150, niemalże otarłeś się o podium...
Kamil Barcik:
Udając się na ostatnią rundę Pit Bike SM w Starym Kisielinie jechałem z nastawieniem czerpania, jak największej radości z jazdy, ale również rywalizacji z innymi zawodnikami. W związku, z czym wynik był drugorzędną sprawą w tym wypadku. Dzięki uprzejmości Piotrka Kuptela z Sil Academy mogłem ścigać się w klasie Stock 150. Od początku istnienia Pucharu śledzę wyniki i postępy zawodników. Stąd też miałem świadomość bardzo wysokiego poziomu współzawodnictwa. Będąc pierwszy raz na torze, dodatkowo w takich warunkach wydaje mi się, że całkiem dobrze poradziłem sobie z tym wyzwaniem.
 


Nie da się ukryć, że w motorsporcie masz już doświadczenie całkiem spore...
Kamil:
Do motoryzacji ciągnęło mnie od 15. roku życia, kiedy zacząłem interesować się autami oraz motocyklami. Pierwszy jednoślad kupiłem na 17. urodziny. I tak się stało, że trzy lata temu rozpocząłem swoją przygodę z torami i wyścigami w klasie Moto3 w Teamie AIM Motocykle, zdobywając Puchar Polski na motocyklu Moriwaki. Poza sportem motorowym jestem aktywny fizycznie, ale nie uprawiam żadnej dyscypliny z takim zamiłowaniem i na tak wysokim poziomie.

Pit Bike to dobre przetarcie, przed startem na większych pojemnościach?
Kamil:
Pit bike`i to idealny start dla każdego kto chciałby rozpocząć swoją przygodę z jednośladem. Niosą one za sobą wiele korzyści, które później wykorzystujemy właśnie na większych pojemnościach.


Dzięki tym „małym motocyklom” kierowca, może wyrobić w sobie wiele istotnych i prawidłowych nawyków, przez co jazda na dużym motocyklu jest bezpieczniejsza i przyjemniejsza.

Właśnie z taką ideą razem z żoną w 2017 roku stworzyliśmy pierwszy tor gokartowy w Polsce, SKW Racing Park, który jedyny w tamtym czasie regularnie oferował jazdy na pit bike’ach w ogrzewanej hali. To właśnie tam swoją działalność z dzieciakami rozpoczął team Katanka Young Team. Trenował u nas również Roszak Racing, Kamil Krzemień, Daniel Blin i wiele innych zawodników. Myślę, że to idealny przykład na to, że każdy powinien jeździć na pit bike’ch, pomimo swojego poziomu zaawansowania.



Jakie masz plany na następny sezon? Zawitasz ponownie na Pucharze Pit Bike?
Kamil:
Przyszły sezon chciałbym ponownie spędzić w klasie SSP300 w Teamie Rabin Racing. Pozostaje jeszcze dużo nauki przede mną, dlatego padł taki wybór z mojej strony. Jeśli tylko czas pozwoli, to z wielką przyjemnością pojawię się na rundach Pucharu Polski Pit Bike SM. Trzymajcie kciuki.

Dziękuję bardzo za rozmowę.
Kamil:
Dzięki również.


 


Kalendarz wydarzeń

Nasi partnerzy

TOR GŁAŻEWO YCF POLAND MX OTOPIT pitbikeMRF PITBIKE.PL

Ostatnio na forum

Warsztat • stacyjka
Cześć, chciałbym w moim mrfie zamontować stacyjkę. Wiem że w tym motocyklu nie ma akumulatora.Czy wie ktoś jak to zrobić? Z góry dzięki.

Warsztat • proszę o pomoc
Cześć. czy macie jakieś sposoby,triki aby w prosty i tani sposób dodać mocy motocyklowi? Proszę o podpowiedzi.Jakby co jeżdżę pitbikiem mrf 120rc .

Kobiece pogawędki • ginekolog
wiele kobiet nie może trafić na dobrego ginekologa, sama wiem, co przechodziłam… jednak od kiedy chodzę do przychodni która jest czynna w weekendy - Babka Medica https://...

YouTube

Facebook