opublikowano 01/05/2019 o godzinie 13:13:53, autor Olga Taraszka

Już w sobotę wjeżdżamy w nowy sezon Pucharu Polski Pit Bike SM!



Już w najbliższą sobotę, 4 maja, w Koszalinie odbędzie się pierwsza runda Pucharu Polski Pit Bike SM. Będzie to pierwsze punktowane starcie na asfalcie w tym sezonie! Po toruńskiej rundzie rozgrzewkowej, możemy być pewni, że szykuje się niezwykłe widowisko!



Koszalin to pierwszy przystanek tegorocznego Pucharu Polski Pit Bike SM. Następne rundy odbędą się kolejno w Toruniu, Radomiu, Bydgoszczy oraz Starym Kisielinie. Jakie wymagania powinien spełnić zawodnik?

Po pierwsze należy zapisać się na zawody za pomocą formularza zgłoszenia na stronie www.otopit.pl Po drugie wymagane jest odpowiednie przygotowanie motocykla: naklejenie numerów sartowych, zadrutowanie śrub spustu oleju i napinacza rozrządu (na spodzie silnika) oraz korka wlewu oleju, należy zamontować też zbiorniczki na olej i benzynę, manetka gazu powinna cofać się samoczynnie, obowiązkowo zwodnik musi mieć sprawne hamulce (przód i tył), a stópka motocykla musi zostać zdemontowana na czas zawodów. Zgodnie z regulaminem należy posiadać kask z zapięciem DD i homologacją. Każdy z uczestników musi zabrać, także ze sobą matę ekologiczną (środowiskową). 



Badania lekarskie
Każdy z uczestników musi udać się do biura zawodów z ważnymi badaniami lekarskimi (karta zdrowia zawodnika sportów motorowych) i złożyć zgłoszenie do zawodów. Osoby poniżej 18 r.ż. powinny posiadać oświadczenie niepełnoletniego z podpisem obojga opiekunów prawnych lub jednego w przypadku posiadania notarialnego pełnomocnictwa. Następnie należy odebrać  transponder i udać się do pomiaru czasu oraz przejść kontrolę techniczną. Kolejny krok to egzamin na licencję (koszt 50zł).

Uwaga! Kandydat ma prawo wystartować w zawodach Pucharu Polski bez licencji. Kandydat bez licencji zaliczając egzamin praktyczny zostanie sklasyfikowany w zawodach jednak nie zostaną mu przyznane punkty do klasyfikacji indywidualnej i klubowej sezonu zdobyte w tych zawodach. Punkty do klasyfikacji sezonu zawodnik zdobywa od momentu otrzymania licencji zawodnika. Kandydaci nie posiadający licencji (przystępujący do egzaminu na licencję lub amatorzy) zobowiązani są do opłacenia składki ubezpieczenia od NNW na czas trwania zawodów wg. aktualnie obowiązujących stawek.



Nowe grupy: Elite, Pro i Rookie
W zależności od czasu uzyskanego w kwalifikacjach, w tym sezonie zawodnicy w ramach swoich klas zostaną podzieleni na trzy grupy: Elite, Pro oraz Rookie. Nie dotyczy to jedynie najmłodszej klasy STOCK 90, która podobnie, jak w poprzednim sezonie będzie jechała swoje wyścigi oddzielnie, a warunkiem uczestnictwa w rywalizacji będzie jedynie minimalny czas uzyskany w treningu kwalifikacyjnym. Niezmiennie w klasie STOCK 90 będą mogli startować zawodnicy od 8. roku życia. Za kwalifikację do najwyższej grupy Elite będzie odpowiadała homologacja toru, czyli pojemność danego obiektu oraz decyzja jury. Wyścig grupy Rookie będzie z pewnością znacznie wolniejszy, jednak nie mniej emocjonujący. Niezależnie od ostatecznej przynależności grupowej zobaczymy bez wątpienia zaciętą rywalizację o czołowe pozycje! Wspomniany podział na grupy daje możliwość startu w poszczególnych rundach Pucharu wszystkim zawodnikom, niezależnie od ich umiejętności i doświadczenia. Dzięki temu każdy uczestnik rywalizacji, będzie mógł w trakcie jazdy czuć się bezpiecznie i komfortowo.

Pit ladies od 10 roku życia oraz jazdy pokazowe bez ograniczeń
Kolejna zmiana w regulaminie dotyczy klasy pit ladies. Od tego sezonu będą w ramach niej rywalizować zawodniczki od 10 roku życia! Jedyne ograniczenie dla uczestniczek w przedziale wiekowym 10-12 lat stanowi pojemność motocykla, która musi wynosić do 125 cm3.Od tego sezonu nie ma, także żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o jazdy pokazowe! Może w ramach nich sprawdzić się każdy, niezależnie od wieku. Przewidziano utworzenie grupy młodszej i starszej.

Powołanie jury zawodów oraz zgłaszanie protestów
Wszelkiego typu spory będzie rozstrzygać jury zawodów, w którego skład wejdzie: dyrektor zawodów, sędzia zawodów i przedstawiciel pro motorów. Przewidziano, także możliwość zgłaszania protestów, na podstawie nagrań z kamer umieszczonych na motocyklach zawodników, a także z kamer, które znajdować się będą na torze. Dodatkowa zmiana dotyczy, także koców grzewczych - od tego roku, żadna klasa nie może ich używać.

Ogólne informacje na temat zawodów
Podczas zawodów odbywać się będzie jeden trening wolny i jeden kwalifikacyjny. Wszystkie zawody będą jednodniowe, w ramach których rozgrywane zostaną dwa wyścigi, po 8-14 okrążeń, w zależności od długości toru. Zarówno w przypadku osób niepełnoletnich, jak i dorosłych wymagane są badania. 
 


Kalendarz wydarzeń

Nasi partnerzy

TOR GŁAŻEWO YCF POLAND MX OTOPIT pitbikeMRF PITBIKE.PL

Ostatnio na forum

Warsztat • Tylni amortyzator w pitbike 125
Cześć wszystkim mam takie pytanie czy wie ktoś może ile trzeba wlać oleju do tylnego amortyzatora w pitbike 125? bo nigdzie nie jest to podane a po ostatnich zawodach się...

YouTube

Facebook