opublikowano 12/02/2020 o godzinie 18:32:14, autor Żaneta Lipińska

Jacek Molik komentuje zmiany w regulaminie Pucharu Polski Pit Bike

Jak już dziś informowaliśmy, na stronie Polskiego Związku Motorowego pojawił się regulamin ramowy Pucharu i Mistrzostw Polski Pit Bike. Jakie zmiany będą najważniejsze dla zawodników ścigających się na asfalcie?

Już dziś na portalu PitBike24.pl analizowaliśmy zmiany, które pojawiły się w regulaminie na nowy sezon. Regulamin dostępny na stronie PZM. O komentarz poprosiliśmy także Jacka Molika, który zaangażowany jest w dyscyplinę pt bike, jako tata Mateusza Molika, ale również jako ekspert, który wspiera zawsze rzetelną pomocą. Na co dzień m.in. członek komisji motocyklowej FIM Europe i organizator treningów motocyklowych Speed Day na torze w Poznaniu. 


Jakie największe zmiany regulaminowe pojawiają się w 2020 roku?- Największą nowością jest wprowadzenie do rozgrywek pit bike Mistrzostw Polski. Jest to najwyższa możliwa ranga na naszym terytorium, a smaczku dodaje fakt że impreza jest dwudniowa: w sobotę pierwsze krótkie wyścigi, a w niedzielę dłuższy finał. Nie wiem czy gdziekolwiek w Europie, a może nawet na świecie pit bike mają imprezy w randze mistrzowskiej? Wszystko wskazuje na to że Polska jest prekursorem- podkreśla Jacek Molik.  -„Wyjęcie” z grupy ELITE zawodników klas 125 oraz Pit Ladies jest dobrym posunięciem pozwalającym na wyrównanie walki o tytuł, ale przed sezonem 2019 najtęższe umysły wyścigowe nie były w stanie przewidzieć takich sytuacji jakie miały miejsce w sezonie 2019. Jest to znakomity ruch. Stworzenie grupy dziewczynek (Pit Girls) w klasie Stock90 spowoduje, że te małe “Amazonki pomimo wyrównanej walki z chłopakami, będą miały swój kawałek tortu i zabłysną blaskiem na który zasługują, dotychczas skutecznie tłamszonym przez łobuzów rówieśników…

Jak podkreśla największym jednak sukcesem jest właśnie wprowadzenie Mistrzostw Polski. To kolejny krok milowy dla całej dyscypliny, jakby nie było bardzo młodej. Przypominamy, że od jej wprowadzenia pod banderą PZM minęły zaledwie dwa sezony. - Jak oceniam tę zmianę? Bardzo dobrze z punktu widzenia marketingowego oraz federacyjnego. Rzadko się zdarza, że gdziekolwiek można znaleźć jeszcze nisze w motorsporcie, które osiągają takie rezultaty. A są one spektakularne. Podstawowa jest tutaj edukacja sportowa od najmłodszego wieku. Nie wyobrażam sobie posadzić ośmiolatka na motocykl o kołach 17’, a tutaj startują na kołach 10’. Stąd właśnie wywodzić będą się przyszli Mistrzowie Polski i nie tylko w takich klasach jak Superbike czy Supersport, które swoimi zasięgiem sięgają Mistrzostw Świata.

Zmiany, które wprowadza regulamin mają nie tylko wpłynąć na sprawiedliwe rozstrzyganie zwycięzców, ale i wprowadzać coraz bardziej atrakcyjną formułę zawodów zarówno dla zawodników, jak i publiczności. -Atrakcyjność podbiją bezsprzecznie dwudniowe Mistrzostwa – nie dość że wysoka ranga, szybkie wyścigi, zwycięstwo i chwała lub gorzki smak porażki, który także wielu musi doświadczyć w swojej karierze. Jest powiedzenie „tylko znając gorycz porażki można docenić zwycięstwo” i chociaż wolałbym, aby wszyscy wygrywali to zawsze ktoś musi być pierwszy, a ktoś ostatni. Ważne tylko żeby pozostawali przyjaciółmi!  Ale to właśnie te skrajności sportowe są najchętniej oglądane przez widzów i to one wzbudzają największe emocje, a dla nich przychodzą kibice.

A jeżeli mówimy o równych i sprawiedliwych zasadach w regulaminie pojawiła się jeszcze jedna możliwość. -Jest kilka rzeczy, które bezsprzecznie wpłyną na sezon 2020, ale chyba największą jest przygotowanie do ujednolicenia silników, aby nikt nie mógł powiedzieć lub sugerować, że silniki nie są równe. Plombowanie nowych silników które są wypakowywane z pudełka utnie spekulacje. Mocno temu kibicuję! - dodaje Jacek Molik.

Przypominamy, że pierwsza runda Pucharu Polski Pit Bike SM odbędzie się w weekend majowy w koszalińskim Motoparku, w ostatni zaś weekend maja nowy tor i nowe wyzwania na Autodromie Słomczyn. W sierpniu zawodnicy spotkają się na zeszłorocznym odkryciu i bardzo chwalonym obiekcie w Starym Kisielinie, finał w październiku w Bydgoszczy. Zaś we wrześniu w Toruniu odbędą się pierwsze w historii Mistrzostwa Polski Pit Bike. KALENDARZ 2020

Jacek Molik podczas treningu z synem Mateuszem na torze Poznań. Poza dyscypliną pit bike, Mateusz ściga się także w wyścigach motocyklowch. W 2020 roku jako, jedyny Polak zaprezentuje się w Northert Talent Cup, który będzie towarzyszył takim cyklom, jak MotoGP, WorldSBK i IDM. Fot. Intereactive-Press

Kalendarz wydarzeń

Nasi partnerzy

TOR GŁAŻEWO YCF POLAND MX OTOPIT pitbikeMRF PITBIKE.PL

Ostatnio na forum

Warsztat • stacyjka
Cześć, chciałbym w moim mrfie zamontować stacyjkę. Wiem że w tym motocyklu nie ma akumulatora.Czy wie ktoś jak to zrobić? Z góry dzięki.

Warsztat • proszę o pomoc
Cześć. czy macie jakieś sposoby,triki aby w prosty i tani sposób dodać mocy motocyklowi? Proszę o podpowiedzi.Jakby co jeżdżę pitbikiem mrf 120rc .

Kobiece pogawędki • ginekolog
wiele kobiet nie może trafić na dobrego ginekologa, sama wiem, co przechodziłam… jednak od kiedy chodzę do przychodni która jest czynna w weekendy - Babka Medica https://...

YouTube

Facebook